Stundande studentforum

Skrivet av Gästbloggare

8 december 2011

Studentbloggen

Så är det äntligen dags!

Vid den här tiden imorgon förmiddag är höstterminens nationella studentforum i full gång hos oss här i Stockholm. Det ska bli fantastiskt roligt att träffa er studenter som kommer delta och att få ta del av de tankar och erfarenheter ni har från respektive utbildningar och lärosäten.

Ett vintervackert Stockholm. Inte så mycket snö i skrivande stund, men så här fint kan det faktiskt se ut. Foto: Henrik Trygg

Vårdförbundets studentforum är ett jättebra tillfälle att nätverka med andra studerandemedlemmar och vi är glada över att intresset för att medverka ökar för varje gång vi anordnar forum. För er som inte fick plats nu i december kan jag informera om att det kommer hållas ytterligare tre forum under vårterminen: Två ordinarie i mars respektive maj, samt ett som enbart är riktade till biomedicinska analytiker, i april.

Isabel i full förberedelse inför morgondagen!

Precis som ni där hemma förmodligen har kastat in den sista strumpan i resväskan vid det här laget, så har de sista förberedelserna för mig och Isabel bockats av. Idag har det sound checkats, monterats studentmonter, möblerats om, vi har svarat på frågor i telefonen om tunnelbaneresor, vi har filat på vår power point presentation och stämt av de sista detaljerna med våra inbjudna föreläsare.

Att jag hann med ett kort besök på gymmet på lunchen känns ju ganska hysteriskt, men det gav en extra dos energi till eftermiddagen. Då hade jag och Isabel ett inspirerande möte med vår kollega Linnéa Lilja som arbetar i staben, det vill säga närmast förbundsstyrelsen. Två viktiga frågor som diskuterades var studerandemedlemskapets innehåll och värde och här finns det mycket att hämta. Jag hoppas att vi fortsätter den diskussionen med er imorgon!

Vi ses om några timmar. Varmt välkomna!

Redo för jobbstarten?

Missa inte vår nya digitala guide för dig som är ny i yrket eller ska börja på en ny arbetsplats.

Läs om guiden här!