Pridefestivalen

Nästa helg är det Pride i Örebro för andra gången och nyss var det friidrotts-VM i Ryssland som många uppmärksammade lite extra på grund av Emma Green Tregaros regnbågsfärgade naglar. Har du också reagerat och tänkt en extra tanke om individers rättigheter i världen? Tycker du som Emma att de mänskliga rättigheterna gäller alla oavsett? Nu har du möjlighet att visa ditt ställningstagande och delta med oss i Örebro Pride.

Vårdförbundet kommer att finnas på plats i Pridehouse (Konserthuset) under hela fredagen 30/8 och delta i diskussioner under lördagen samt gå i Pridetåget som avgår från Scandic Grand på lördag 31/8 kl 19:00. Vi uppmanar alla våra medlemmar att gå med oss bakom Vårdförbundets banderoll för att visa sitt stöd. De som vill gå med oss kan hämta ut en T-shirt med Vårdförbundets logga och vår slogan, på Pridehous under fredagen så länge lagret räcker.

Vårdförbundet vem du än ÄLSKAR.
Rósa Ólafsdóttir
leg. Sjuksköterska / leg. Barnmorska
Vårdförbundet avdelning Örebro

Följ avdelning Örebro i sociala medier!